Week 11 - Onderzoek en een sportief weekend

23 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi hoi!

Wat gaat de tijd toch snel...! Komende week is alweer de laatste week op basisschool de Groote Schuur. In die tijd moet ik hier dus ook mijn onderzoek zo ver mogelijk afronden! Het is, was en wordt dus even aanpoten.

Dinsdag weer naar school, na een vakantie van ruim 2 weken. Iedereen feliciteerde Pien, want... ze is in de vakantie ten huwelijk gevraagd! Tijdens de Garden Route! Daarna kwamen de kinderen de school binnen en vertelde Marinella de kinderen dat de herfst hier in aantocht is. Alleen kort wat informatie over wat er in de herfst met de natuur gebeurt. En door met schrijven!

Woensdag heb ik besloten om vrijdag ook naar school te gaan. Aangezien het onderzoek nu toch wel bijna afgesloten moet worden. Die avond ben ik met Annemarijn en Stefan in Longstreet uit geweest. Stefan heeft in de vakantie 9 dagen een groepsreis gedaan waarbij hij twee jongens heeft leren kennen die waren op dat moment ook in Kaapstad, dus zij gingen ook mee! Was een gezellige avond/nacht. Alleen... toen ik thuis kwam, had ik niet door dat het buitenalarm aan was. Dus ik wilde de deur van het slot draaien en toen begon het te loeien. Oeps! Toen ik uiteindelijk binnen was, stond Colleen in de kamer en ging de telefoon. Als het alarm af gaat, wordt ze gebeld of alles goed is. Ze moet dan een code zeggen om te laten weten dat alles goed is.

Donderdagmiddag ben ik met Stefan, Britt en Annemarijn naar Clifton geweest, oftewel: strand! De zon was goed uit te houden, terwijl het boven de 30 graden was. Toen de zon bijna onder ging, zijn we naar Camps Bay gelopen, om daar de zonsondergang te zien. Maar doordat we zoveel foto’s wilden maken, waren we een beetje laat... Dus hebben we halverwege een mooie plek uitgezocht waar we de zon in de zee konden zien zakken. Daarna hebben we Sophie en Veerle in Longstreet ontmoet. Zoeken naar een ander restaurant dan Mama Africa (stond eerst op de planning), aangezien die volgeboekt was. We zijn bij een tapas restaurant beland, heerlijk! Daarna door naar een bar, met hele leuke live muziek, om nog even een drankje te doen. Wat een gezelligheid daar!

Vrijdag weer een stage dag! Aangezien er een nieuwe periode is aangebroken, krijgen de kinderen een nieuwe les: rugby! Nou ja, de voorbereiding ervan... Hier was een vakleerkracht voor gekomen, die de kinderen een half uur les geeft. Hij heeft ze ongeveer 25 minuten tikkertje (tag rugby zoals ze het hier noemen) laten doen. Om 1 uur gingen de kinderen al naar huis en hadden de leerkrachten een vergadering. Na de vergadering ben ik snel naar huis gegaan, heb ik mijn tas gepakt en ben ik met Stefan, Britt, Sophie en Annemarijn naar Waterfront gegaan. Er stond een boottocht op ons te wachten! We hoopten dolfijnen, pinguïns en zeehonden te zien... En die hebben we alle drie gezien! De dolfijnen en pinguïns lieten even op zich wachten, maar we hebben ze gespot. Wauw, wat mooi en wat waren we enthousiast, net kleine kinderen... We wilden graag in Waterfront uit eten gaan, maar op de boot kwamen we met het geniale idee om te gaan braaien. Dus deden we dat!

Zaterdag ging mijn wekker alweer vroeg... Want om half 8 werd ik opgehaald door Lara, de grade 2 leerkracht. We gingen op Tablemountain hiken met Keith en wat ouders van de school. Om 8 uur begonnen en het zou tot een uur of 12/1 duren. Maar... waren we pas rond half 3 weer bij de auto’s. Maar wat was het mooi! En weer zo anders dan de eerste keer Tablemountain beklimmen. En daarnaast gingen we ook weer hikend naar beneden. Met trillende beentjes kwamen we uiteindelijk weer beneden. Na de hike heb ik met Lara de startnummers en t-shirts voor de hardloopwedstrijd van vandaag (zondag) opgehaald, daarna naar huis, gedoucht en niks meer gedaan!

Vandaag dus de hardloopwedstrijd! Om 7 uur werd ik weer opgehaald door Lara. In ons mooie, blauwe, katoenen en te grote t-shirt stonden we om 8 uur klaar voor de start. Er waren vijf verschillende starttijden/groepen (pretty fast, sole mates, elites, ‘young, fast & free’ en anything goes). Lara en ik hebben ons ingeschreven bij de pretty fast. Met behoorlijk wat wind heb ik me naar voren gewerkt en ben ik uiteindelijk 3e geworden! Ik weet niet hoe het bij de andere groepen was, maar bij de ‘pretty fast’ groep waren bijna alleen maar vrouwen. Ontzettend leuk om weer eens een wedstrijd te lopen en om de sfeer van een Zuid-Afrikaanse loop mee te maken! Na de wedstrijd nam Lara me mee naar een restaurant waar ze volgens haar heerlijke milkshakes verkopen. En gelijk had ze! Daarna door naar huis, eten met Colleen’s familie, douchen en aan het werk voor school. Colleen kwam na een poosje vertellen dat ze ons mee wilde nemen naar en wafel/ijsjes winkel. Waar we het gisteravond over hebben gehad. Nu lekker op de bank The Voice of South Africa kijken, want dat kennen ze hier ook!

Maandag, dinsdag en woensdag de laatste stagedagen en donderdag in het vliegtuig naar Johannesburg! Wat gaat het allemaal snel!

Ik weet niet wanneer ik weer een verhaal kan lanceren, maar jullie zien het vanzelf verschijnen!

Liefs vanuit het mooie en nog steeds droge Kaapstad

1. Diana:
    23 april 2017
    Zo, wat beleef je toch veel,Nadinja! Leuk om het allemaal te lezen en de foto's te bekijken! Succes met het afronden van je onderzoek en je stage! Geniet nog van de rest van je verblijf daar!
  2. Diana:
    23 april 2017
    Zo,wat beleef je toch veel, Nadinja! Leuk om dat allemaal te lezen en om de foto's te bekijken! Succes met het afronden van je onderzoek en je stage! Geniet nog enorm van je verblijf daar!
  3. Paulien Schonewille:
    23 april 2017
    De tijd vliegt inderdaad! Maar wat kun je, naast je stage, veel leuke dingen doen! Super dat je zelfs in Zuid-Afrika gewoon 3e wordt bij een hardloopwedstrijd: internationaal talent! Love you!
  4. Jacqueline:
    23 april 2017
    Wat maak jij veel mee in een week zeg. Succes met de laatste loodjes.