Week 8 - De tijd vliegt voorbij!

1 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi lieve allemaal!

Deze week is het reisverslag wat eerder, want ik ga morgen op vakantie!

Maandag, dinsdag en woensdag moest ik nog even hard aan het werk voor mijn onderzoek, dus ik heb zoveel mogelijk gegevens verzameld van de kinderen en van de betrokken leerkrachten.

Dinsdag is de vriend van Pien hier aangekomen, Mark. Hij is hier bijna 3 weken. Zij lopen een paar dagen voor aangezien zij nu al de Garden Route aan het doen zijn.

Woensdag werden we alle drie opgepikt door Anya (onze vaste lift naar school). In de week voor de vakantie wordt niet meer zoveel gedaan... In geen enkele klas volgens mij. Ik ging met mijn klas naar buiten om van klei verschillende 3D figuren te maken. Eén meisje was echter aan het praten in de gang toen we naar buiten gingen, terwijl Marinella duidelijk had gezegd dat, wie er praatte terug moest naar de klas. Dus stuurde Marinella haar het lokaal weer in en deed de deur op slot... Ik stond vol verbazing te kijken! Zoiets zou je in Nederland toch niet moeten doen. Om 12 uur werden we opgeroepen om naar het cricketveld te komen. Daar werd namelijk een cricketwedstrijd gespeeld... Teachers vs. U13 (jongens onder 13 jaar). Stefan en ik wilden wel een poging wagen! Dus wij stonden fanatiek in het veld, maar zoveel gebeurde er niet. Af en toe een balletje proberen te vangen en gooien (met de nadruk op ‘proberen’...). Bijna de hele school kwam kijken en we werden goed aangemoedigd. Natuurlijk hebben de leerkrachten gewonnen (al scheelde het niet veel). Het was vooral erg gezellig! Na school ben ik met Stefan inkopen gaan doen bij de Factory Shops in Claremont. Aangezien Stefan donderdag zou vertrekken om een groepsreis door ongeveer heel Afrika te doen en ik gewoon wilde shoppen!

Donderdag en vrijdag een half dagje aan het onderzoek gewerkt. Donderdag aan het eind van de middag ben ik met Kobus naar Kenilworth geweest, een groot winkelcentrum in Claremont. Vrijdagavond was een avondje Banana Jam met Dean Skippers, Annemarijn, Sophie, Britt en Veerle. Zoals altijd: heerlijk gegeten. En een ontzettend leuk avondje gehad. Dean vertelde allerlei verhalen over de haai die zich door de kooi heen wurmde (dat was blijkbaar in Gansbaai, hier in Kaapstad...) en over toen hij ging trouwen met zijn vrouw (blijkbaar een ritueel met koeien kopen en schapenhersenen eten, erg smakelijk).

Vandaag ben ik de dag begonnen met een Insanity workout. Ik heb Kobus trouwens zover (en zo gek) gekregen om te stoppen met roken en mee te doen met de Insanity workouts. Om de dag doen we een workout. De komende twee weken kan ik dat alleen niet doen, aangezien ik de Garden Route ga doen en mijn laptop lekker thuis blijft! Maar mijn hardloopspullen zijn wel ingepakt! Colleen heeft me vandaag meegenomen naar China Town. Goedkope winkeltjes, met allemaal hebbedingetjes en kleding van prutmateriaal, maar als je even goed zoekt kun je wel wat leuks vinden! Inmiddels hebben Sophie, Britt en Veerle de auto opgehaald. Zij gaan rijden! We hebben een schema gemaakt met wat we allemaal willen zien en waar we ongeveer willen overnachten. Uiterlijk zaterdag 14 april zijn we terug. Dan kunnen jullie weer genieten van een reisverslag!

Deze week een wat korter verslagje, maar de volgende wordt denk ik ontzettend lang. Compenseren noem je dat! En nu: VAKANTIE!

Heel veel liefs!

1. Paulien Schonewille:
    1 april 2017
    Wat erg zeg, dat ze dat meisje opsloot in de klas!!! Onverantwoord, ook bij calamiteiten! Zou ik eens moeten doen, dan stond ik meteen op straat...
    En eh..., trouwens weer een reden om nooit te trouwen in Zuid-Afrika; SCHAPENHERSENEN ETEN, whaaaaah! Heel veel plezier op jullie rondreis de komende twee weken, hoop dat je vaak wifi hebt...
  2. Marlieke:
    1 april 2017
    Schapenhersenen zijn best lekker hoor, moet je echt eens proberen.
    Ga genieten van de gardenroute en doe de olifanten de groeten!
  3. Patricia Snel:
    1 april 2017
    Veel plezier de komende 2 weken. En tot het volgende verslag! Ik geniet van je verhalen!
  4. Jacqueline:
    1 april 2017
    Heel veel plezier op vakantie. Pas je goed op, want ik wil wel weer een reisverslag kunnen lezen. Zo leuk hoe jij schrijft.
  5. Ingrid:
    1 april 2017
    Hele fijne vakantie!! Kijk uit naar je volgende verslag!
  6. Diana:
    2 april 2017
    Hele fijne vakantie! Ik ben nu al benieuwd naar dat eindverslag! Geniet oneindig veel en maak onvergetelijke herinneringen!
  7. Diana:
    2 april 2017
    Reisverslag
  8. Sandra Schonewille:
    12 april 2017
    nog een paar daagjes en je vakantie zit er op... ben erg benieuwd naar het volgende verslag, heb al wat gehoord over een bungeejump, erg gaaf luka was jaloers.