Week 7 - Op de helft!

26 maart 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hi everyone!

Maandag en dinsdag waren we vrij van stage en zijn we naar Llandudno geweest, een prachtig strand, met weinig wind, weinig mensen en ijskoud zeewater. Hier hebben we het best een poosje volgehouden, zelfs zonder parasol! Daarna zijn we doorgegaan naar Hout Bay, waar we wat hebben gegeten en zeehonden hebben gespot.

Dinsdag zijn we naar Oblivion gegaan, om daar bezig te gaan voor school. Annemarijn kwam uiteindelijk ook, we hebben gekeken naar wat we gaan doen nadat stage is afgelopen. Mijn terugvlucht heb ik namelijk omgeboekt naar 9 mei. En aangezien ik dan nog twee weken heb, leek het me leuk om naast Kaapstad nog wat meer van Zuid-Afrika te zien. Dus: samen met Annemarijn vlieg ik naar Johannesburg, waar we een auto huren. Via Lesotho gaan we dan naar Durban en vanaf daar vliegen we terug naar Kaapstad. Nadat we dat hadden geregeld was het zo verschrikkelijke warm geworden. We hebben het onderzoek even opgegeven en zijn we naar de zwembaden in Seapoint gegaan. De auto gaf aan dat het 39 graden was! Al met al een prima dagje!

De woensdag stond stage weer op de planning. Ik heb mijn les die ik vorige week woensdag bij het bezoek van Sander en Betty heb gegeven, nog een keer gedaan. Alleen nu in de andere grade 2. De leerkracht van grade 2G had ons vorige week buiten aan het werk gezien en ze zou het leuk vinden als ik dat ook met haar klas deed. Voor mij een mooie kans om de tips te verwerken! En het ging inderdaad een stuk beter, bijna iedereen was in tweetallen aan het werk.

Er stond voor de donderdag nog niks gepland. Ik ben de dag begonnen met hardlopen. Ik wilde een rondje Newlands Forest doen, maar ik kwam uit in Kirstenbosch... Verder ben ik bezig geweest met mijn onderzoek. In de middag zijn Stefan en ik naar het museum ‘Heart of Cape Town’ geweest. Het moest een heel bekend museum zijn, maar toen we daar aankwamen was er (bijna) niemand. We zijn twee mensen tegen gekomen maar die gingen alweer naar buiten toen wij binnen kwamen... Dat beloofde wat! Het museum zit in het ziekenhuis waar de eerste succesvolle harttransplantatie is volbracht. Er waren poppen neergezet om te laten zien hoe het er destijds aan toe is gegaan. Die leken zo ontzettend echt, dat ik even dacht dat we misschien wel in Banana Split zouden zitten en dat ze mensen zo konden gaan bewegen! (Was niet het geval overigens...) Na het museum zijn we naar het Rhodes Memorial gereden, een groot monument met een prachtig uitzicht! Het is namelijk halverwege Devil’s Peak gebouwd. Na het uitzicht bewonderd te hebben, zijn we naar beneden gewandeld.

Vrijdag was weer een dagje onderzoek. Want nee, we doen hier niet alleen maar leuke toeristische dingen. In de avond zijn we naar Hout Bay gegaan, een ontzettend leuke overdekte markt. Pien en ik waren daar al een keer geweest, met Colleen en Kobus. Stefan echter nog niet en op vrijdag avond is daar altijd live muziek. Het was een gezellige bende! Er was inderdaad live muziek, zij hebben maar ongeveer drie liedjes gespeeld, maar het was wel erg leuk! Daarna hebben we nog even wat gedronken bij onze vaste bar: Banana Jam.

Op school lag een poster, waarop stond dat er zaterdag een ‘Art and food market’ was. Dat leek me wel leuk, dus daar gingen we naar toe! Kobus wilde ook wel graag mee en Colleen wilde wel taxi spelen. We hebben eerst de Tree Canopy Walk gedaan, een brug tussen de boomtoppen door. Met prachtig uitzicht! We kwamen uit bij het restaurant, waar we vorige keer hebben gegeten. Daar waren vrouwen aan het dansen (zie filmpje). Toen op zoek naar de market. Tenminste... dat dacht ik. Ik was ervan overtuigd dat het in Kirstenbosch was. Nou, niet dus, het was in Newlands... Oeps! We hebben snel een Uber besteld (aangezien het maar tot 2 uur duurde) en zijn naar Newlands gereden. Na even zoeken hadden we het gevonden... Het marktje stelde niet zoveel voor, maar het was wel mooi om de kunst/tekeningen te bekijken. Daarna zijn we naar huis gewandeld. Met Kobus en Stefan heb ik een milkshake bij Oblivion gehaald (Nutella milkshake is een echte aanrader!). We bedachten dat het wel leuk zou zijn om te gaan bowlen. Eerst naar huis om warmere kleren aan te doen, een workout te doen, wat eten en door naar het bowling centrum. We hebben mini golf gespeeld, gepoold en gebowld. Uiteindelijk zijn we door gegaan naar Zhivago, de club waar we vorige keer met mensen van stage naar toe zijn geweest. Het was een gezellige avond!

Vandaag lekker uitgeslapen en weer aan de bak voor het onderzoek. Nog even knallen, want komende week wordt het laatste weekje voordat we ruim twee weken vakantie hebben! Dan is het tijd voor (bijna) twee weken Garden Route, samen met Sophie, Veerle, Annemarijn en Britt! Ik weet dus niet of ik volgend weekend een nieuw verhaal kan uploaden, ik heb daar natuurlijk internet voor nodig... Maar jullie horen alle verhalen natuurlijk als ik terug in Kaapstad ben!

Liefs vanuit Kaapstad!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paulien Schonewille:
    26 maart 2017
    We appen nog niet genoeg volgens mij, want elke keer lees ik toch nog weer iets nieuws in je reisverslag! Heerlijk om te lezen hoe leuk je het daar hebt! Trouwens: de stroopwafels (en het boek) zijn onderweg, eet smakelijk dinsdag!
  2. Yolanda Hendriks:
    26 maart 2017
    Wat maak je leuke dingen mee. Goed zeg dat je er 2 weken aan hebt geplakt. Veel plezier!!
  3. Jacqueline:
    28 maart 2017
    Jee wat een bijzondere stage met heeeel veeeeel leuke uitjes. De tijd zal wel voorbij vliegen voor jou, ik denk dat jouw moeder hier iets anders tegen aan kijkt. Veel plezier en geen mooie zwarte man versieren he.