Next stop: Costa Rica!

28 december 2021 - Almelo, Nederland

Hoi allemaal!

Welkom (terug) op mijn reisblog! Na Zuid-Afrika en Thailand is Costa Rica de volgende niet-Europese bestemming! Op 20 februari is het zo ver! Dan vlieg ik vanaf Schiphol naar San José, de hoofdstad. De eerste twee weken ga ik proberen zo goed mogelijk Spaans te leren en ondertussen mijn surflevel op te krikken. Daarna ga ik de nationale parken, stranden en cultuur van Costa Rica verder ontdekken!

Op 3 mei vlieg ik terug, 4 mei kom ik weer aan in Amsterdam. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen in Costa Rica. Hieronder alvast wat leuke weetjes over Costa Rica:

• In Costa Rica is het in de wintertijd 7 uur eerder dan in Nederland, in zomertijd gaat het om 8 uur
  • De munteenheid is de Costa Ricaanse colon (10 euro ≈ 7250 colones)
  • Nederland is iets kleiner dan Costa Rica (NL 41.543 km² - CR 51.100 km²)
  • Costa Rica betekent rijke kust
  • Costa Rica telt 7 actieve vulkanen en 115 inactieve vulkanen
  • Ruim 30% van het land bestaat uit beschermd natuurgebied
  • Een impressie van Costa Rica

Wil je een mailtje krijgen als ik nieuwe verhalen en foto's online zet, meld je dan aan voor de mailinglijst 😄

Liefs, Nadinja

1. Bregje:
    Ahhh geweldig wat leuk@
    Het is je van h♡rte gegund
    Gaaf dat het je gelukt is!

Liefs
    Bregje
  2. Christa:
    28 december 2021
    Joepie🎉...nu eindelijk een datum!
    Wat een avontuur ga jij tegemoet 🌎

Ik wil je graag volgen!
  3. Hilde:
    28 december 2021
    Super mooi voor je! Eindelijk dan toch!
    Alvast veel voorpret gewenst!😄
    Ik denk dat de kinderen en ik wel eens wat te zien en te horen krijgen😉. 🏄‍♀️🌊🏝☀️
  4. Run Han Run:
    Wat super gaaf zeg!
    Jaloers.
    Costa Rica schijnt een heel veilig en vriendelijk land te zijn, met bakken natuur en groen - en lekker weer.
    Heel veel plezier!
  5. Rachelle:
    28 december 2021
    De échte stap is genomen.. eindelijk een datum om naar toe te plannen. 🥳
    Gelukkig heb ik ook nog even om aan het idee te wennen 😅
  6. Miranda:
    28 december 2021
    Wat een leuke ervaring ga je weer doen.
  7. Renate Hoff:
    Super Nadinja. Enjoy🥰🥰
  8. Gerlinda Fikken:
    28 december 2021
    Super gaaf zeg!! Wauw.. GENIETEN!!
  9. Ingrid, Koos en Arwin:
    28 december 2021
    Weer een gave ervaring Nadinja! We blijven graag op de hoogte van alles wat je mee gaat maken. Alvast heel veel plezier! Ingrid en Koos.
  10. Diana Lunding:
    28 december 2021
    Wauw, wat een geweldige nieuwe herinneringen ga je maken en wat zul je veel gaan beleven!
    Ik leef graag mee vanuit Almelooooo! Veel plezier met de voorbereidingen en de voorpret! Liefs, Diana
  11. Jacqueline:
    28 december 2021
    Wat een geweldig avontuur ga jij weer tegemoet Nadinja. Zo super trots op jou al voel ik ook wel mee met jouw moeder. Ik ga jou natuurlijk volgen.
  12. Juul Gierveld:
    29 december 2021
    Geweldig gaat het eindelijk toch door
  13. Kim ter Brake:
    Gaaf! Veel plezier!
  14. Paulien Schonewille:
    29 december 2021
    Trots op je dat je deze reis in je eentje gaat ondernemen! Natuurlijk ook bezorgde moedergevoelens..., maar alvast heeeeel veel plezier gewenst! Mooie herinneringen maken! ♥️
  15. Cindy Weersink:
    16 februari 2022
    Oeoehhhhh dat klinkt echt super geweldig!!!
    Als je de volgende blogspot net zo smakelijk schrijft als dat je hier doet, dan lees ik graag mee!!

Heeeel veel plezier Nadinja!!
    GENIET!!
  16. Rosalie Willemsen:
    16 februari 2022
    Hey lieve collega, wat super dat het nu bijna zover is! Ga lekker genieten! Wij gaan je missen! Maar dat mag jou niet deren! Ok zie uit naar je belevenissen. Stay safe😘
  17. Lya:
    18 februari 2022
    Nadinja stoer dat je dit avontuur gaat doen !
    Geniet van het mooie Costa Rica 🐸
  18. Bernien:
    18 februari 2022
    Wat een mooi vooruitzicht Nadinja.
    Veel reisplezier.
  19. Yolanda Hendriks:
    20 februari 2022
    Heel veel plezier Nadinja!!!
  20. Gina Vos:
    20 februari 2022
    Wat een ervaring Nadinja. Mooi om later op terug te kijken. Heel veel plezier en ik wil je graag volgen.
  21. José Oosterveld:
    22 februari 2022
    Inmiddels Nederland verlaten vpor een nieuwe uitdaging.
    Succes en veel levenservaring en reisindrukken!
  22. Jessica David Richard:
    26 februari 2022
    Benieuwd naar je avonturen en verhalen 😃
    Heel veel plezier 🏄‍♀️☀️
  23. Floris:
    27 februari 2022
    Veel plezier, zin en avontuur! Op de fiets, plank of te voet, het ga je goed!