Week 5 - Bezoek uit Nederland!

12 maart 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal!

Deze week is Sander op bezoek! De docent die ons onderzoek begeleidt vanuit Nederland, maar deze week dus even vanuit Kaapstad. We hadden afgesproken op de school van Dean Skippers, de man die we in Nederland al ontmoet hadden, op Timour Hall. Sander kwam samen met een voormalige collega, Betty. Toen we allemaal op basisschool Timour Hall aanwezig waren, hebben we het, onder het genot van koekjes en wat drinken, gehad over het onderzoek. Ik loop momenteel een beetje vast met mijn onderzoek. Gelukkig komen Sander en Betty woensdag naar Groote School Primary School om te kijken naar hoe het met het onderzoek staat en waar zij kunnen helpen. Ik ben benieuwd!

Dinsdag hebben we bij de seizoensstart van netbal gekeken (soort korfbal) en bij een cricketwedstrijd, ook werd er getennist, gezwommen en gevoetbald. Stefan kon het niet laten om ook even een balletje te trappen op het snikhete grasveld, hij liever dan ik... Eenmaal thuis was ik in een gekke bui en ben ik gaan hardlopen. Ik heb een grasbaan gevonden op 2,5 km van mijn huis! Snel weer naar huis gelopen, want het eten stond bijna klaar!

Woensdag hadden we na schooltijd dus afgesproken bij Timour Hall. Daarna zijn we naar het huis van Sophie, Veerle, Annemarijn en Britt gegaan om te eten en om daarna naar Longstreet te gaan. Want... In die straat zijn op woensdag shotjes voor 1 rand te koop! Rond half 3 hebben we ons bed maar weer opgezocht.

Donderdag heb ik ‘surfles’ gegeven aan Annemarijn. Alleen waren de golven niet geweldig, stond er een flinke stroming en ontzettend veel wind! Dus het was verre van ideaal. Toen we een stuk terug moesten lopen, afgedreven door de stroming, viel ik met surfboard en al om door de harde wind. Uiteindelijk zijn we nog even naar Kalk Bay en St. James geweest, waar we wat winkeltjes hebben bekeken. Terug naar Muizenberg gewandeld en daar een uber naar huis genomen, lekker dagje!

Met z’n allen, met Sander en Betty uit eten was al een poosje geleden gepland. ’s Middags zijn we naar het zwembad in Seapoint geweest. We hebben een heerlijke icecream cookie sandwich gegeten bij een kleurrijke Crumbs and Cream. Vanaf daar was het niet zo ver om naar Waterfront te gaan. We hebben heerlijk gegeten bij de Italiaan San Marco. Met als toetje: amarula met ijs. Oftewel: een don pedro. Genieten! Eenmaal thuis heb ik met Marlieke en Rachelle geskyped, heel gezellig! Pien vroeg zich nog af of ik nou huilde of lachte, haha!

The Old Biscuit Mill stond nog op onze to do list, maar inmiddels kan die afgestreept worden! Een soort markt met allemaal kraampjes, winkeltjes en ontzettend veel eetkraampjes... Er was een grote hal met alleen maar eetkraampjes! Zoveel keuze dat we niet eens wisten wat we nou wilden eten. Er hing een heel relaxed sfeertje en er liepen behoorlijk wat Nederlanders rond. Eenmaal uitgekeken, wilden we eigenlijk wel shoppen. In Kenilworth centre zou een leuk winkelcentrum zitten... Viel dat even tegen toen we daar aankwamen. Alleen wat eetgelegenheden en supermarkten. We hebben besloten om een andere dag maar echt te gaan shoppen. Toen ik thuis kwam heb ik met Carmen geskyped en vertelde ze me dat zij volgend jaar Nederland verlaat. Namelijk naar Curacao! ’s Avonds hadden we afgesproken met twee mensen van stage, Matthew en Mari. Pien voelde zich helaas niet zo lekker, dus zij moest het feestje missen. Uiteindelijk kwam Roelien, Remedial Teacher, ook nog. We zijn naar Zhivago gegaan, waar ze cocktails in grote en kleine vissenkommen verkopen (zie foto). Uiteindelijk hebben we het rond 4 uur opgegeven. Nog even een vette hap bij de McDonalds gehaald en toen naar bed.

Vandaag het laatste dagje van de week. Een rustig dagje, oftewel: tijd voor mijn blog, onderzoek en genieten van de zon. Vandaag zou er een grote wielrenwedstrijd zijn: Cape Town Cycle Tour en Dean Skippers zou meedoen met de tour... Maar er stond zo’n enorm harde wind dat het is afgelast (zie filmpje).

Woensdag komen Sander en Betty dus op Groote Schuur Primary School. Ze komen ook een les bekijken, altijd spannend! Mari vertelde dat zij een stuk noorderlijker woont in Kaapstad. Ze stelde voor om ons volgend weekend mee te nemen naar de winelands en wijnproeverij. Volgende week vrijdag is er een Camp Out op school. Alle ouders en kinderen zijn uitgenodigd om te kamperen. Het doel hiervan is fondsenwerving. Er worden de hele dag allerlei activiteiten georganiseerd en kinderen mogen dus blijven kamperen. Ik ga er natuurlijk naar toe, we kijken nog even of we ook blijven slapen...

Heel veel liefs en groetjes vanuit het mooie Kaapstad!

1. Paulien Schonewille:
    12 maart 2017
    Heerlijk om je verhalen te lezen! Een echte (gras-)atletiekbaan gevonden, dat wist ik nog niet, super! Het gras zal wel snel dood gaan nu, met dat tekort aan water. Het idee dat Kaapstad over 113 dagen zonder water zit... Prachtig om "jouw" kinderen te zien in uniform!
  2. Ingrid:
    Hoi Nadinja,

Wat een geweldig avontuur beleef jij daar in Zuid Afrika. Vind het ook onwijs leuk dat wij daar ook van kunnen mee genieten. Kijk er elke week weer naar uit! Heel veel plezier komende week en succes met je onderzoek.
    Groetjes uit Rijnsburg
  3. Hilde-Marie van Slochteren:
    12 maart 2017
    Leuk om jullie nieuwste verhalen te lezen. Jullie ondernemen veel. Super leuk.
    Hopelijk kan Sander je helpen om het onderzoek een boost te geven. ;-)
    Nog veel plezier en groetjes aan jullie allemaal!
  4. Jacqueline:
    12 maart 2017
    Yes het is weer zondag, snel kijken of er weer een weekverslag van Nadinja is. Wij leven helemaal met jou mee.
  5. Yolanda Hendriks:
    12 maart 2017
    Klinkt goed allemaal. Leuk hoor!!
  6. Rachelle:
    19 maart 2017
    Jammer dat ik hier geen foto's kan plaatsen, anders had ik nog wel een leuke foto van tijdens het skypen. Dan weet Pien zéker dat het lachen was ipv huilen hahah!